Köpvillkor

För att kunna göra köp hos oss måste du godkänna våra köpvillkor samt den behandling av de personuppgifter du lämnar i samband med köpet. Personuppgifterna lagras i enlighet med vår intergritetspolicy, vilken du hittar här.

Vi  reserverar oss för felskrivningar och ändringar i dessa köpvillkor. Vi kan aldrig garantera att en produkt du köpt inte blivit slutsåld.

Alla våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms.

Orderbekräftelse och eventuella ändringar av order

Beställning sker, om inget annat är överenskommet på förhand, genom webbshopen. 

När ett köp bekräftats får du en orderbekräftelse via mail. Kontrollera denna för att säkerställa att alla uppgifter och beställda varor är korrekt ifyllda. Det är kundens ansvar att dessa uppgifter stämmer.

Om någonting skulle vara felaktigt, eller av annan anledning behöva ändras, kontaktar du info@honungstorpet.se.

Betalning

Vi samarbetar med Klarna för alla våra betalningar, vilka görs via Klarna Checkout.
Klarna erbjuder flera olika betalningsmetoder, vilka du kan läsa mer om här.

Leverans

Vi skickar alla våra försändelser med Schenker.
Pris för de olika leveransalternativen visas i varukorg och kassa.

För att hitta ditt närmaste ombud skriver du in ditt postnummer här.
Hemleveranser måste kvitteras och levereras vardagar 9-17.
Oavsett leveransalternativ får du ett mail från Schenker med spårnummer där du kan följa din order. Giltig legetimation krävs vid upphämtning av paket. 
Vi rekommenderar appen “Mina paket” för smidig spårning av din leverans.
För ej upphämtade/mottagna paket debiterar vi en avgift på 300kr. Har du betalat mer än så betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Har du betalat mindre kommer vi endast kräva dig på mellanskillnaden i de fall distributören tar ut en högre avgift än den summa du betalat.

För leveransalternativet “Hämta hos MyThai” ansvarar kunden för att ta reda på exakt adress samt öppettider för deras foodtruck. Det görs lättast här
Du får ett meddelande om när leveransen är redo, och har från det en vecka på dig att hämta din order. Kontakta oss på info@honungstorpet.se om du skulle få förhinder, eller av annan anledning inte kan hämta ditt paket.
Du behöver ha ditt ordernummer tillgängligt för att hämta din order.
För ej upphämtade paket tar vi ut en avgift på 250kr. Har du betalat mer än så återbetalas mellanskillnaden. Har du betalat mindre kommer vi inte att debitera dig för mellanskillnaden.

Vi skickar alla ordrar på måndagar. Schenkers leveranstid är sedan 1-3 arbetsdagar.
Har du valt att hämta hos MyThai finns din order hos dem senast måndag kväll.

Beställning behöver vara oss tillhanda senast 18:00 söndag kväll för att garanterat hinna skickas under måndagen.
Behöver du snabbare leverans går det att lösa, kontakta oss på info@honungstorpet.se så kommer vi överens om vad som passar.

Returer och reklamationer

Inga livsmedel innefattas av ångerrätten. För övriga produkter gäller ångerrätt på 14 dagar från mottagandet, så vitt varan är i oförändrat skick.
Vill du göra en retur, maila oss på info@honungstorpet.se för att få hjälp med returen. Vi ordnar de fraktdokument du behöver och registrerar returen hos vår betalningspartner. När varan kommit fram krediteras du för hela varusumman.
Kunden står för kostnaden för både ursprungsfrakt samt returfrakt.

Reklamationer av skadade eller felaktiga varor ska göras så fort som möjligt men senast sju dagar efter mottaganden av varan. Kontakta oss på info@honungstorpet.se och beskriv problemet, bifoga gärna en bild, så löser vi det så fort vi kan.
Vid trasiga eller felaktiga varor tar vi inte ut några extra fraktkostnader!

Honung som stelnat, kristalliserat eller på annat sätt inte motsvarar just dina förväntningar är inte en anledning till reklamation!
Mer om honung kan du läsa här.